קטגוריות

0 מוצרים
סה"כ:
המשך קניות
לקופה

כלוב אילוף לכלב – כיצד להשתמש בצורה נכונה

רכישת כלוב אילוף לכלב היא דרך מצוינת ואפקטיבית ביותר, בה תוכלו להשתמש, על מנת להרגיל את כלבכם להתנהגות נכונה בבית.
שאל אותנו על מוצר זה
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • משלוחים לכל הארץ 
  • זמן אספקה: עד 3 ימים 
  • אחריות:  
זמן אספקה: 3 ימים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי

חוות דעת על מוצר

מידע נוסף

רכישת כלוב אילוף לכלב היא דרך מצוינת ואפקטיבית ביותר, בה תוכלו להשתמש, על מנת להרגיל את כלבכם להתנהגות נכונה בבית. כלוב האילוף, אם תשתמשו בו נכון, ישמש כפינה הפרטית של הכלב, מקום אישי ונעים שנותן לכלב תחושת בטחון ובעלות על מקום משלו בבית. ככל שנחזק את תחושתו של הכלב בין דפנות כלוב האילוף, הדבר ישפיע באופן ישיר על הרוגע הנפשי שלו ויצמצם התנהגות חרדתית או היסטרית בבית. כמו כן, כלוב האילוף מסייע רבות בחינוך לצרכים מכיוון שכלב אינו אוהב לעשות צרכיו באיזור מחייתו. אז כיצד נכון להשתמש בכלוב האילוף לכלב? בואו נבחן.

כיצד נדע לבחור את כלוב האילוף?

קודם כל עלינו להחליט איזה סוג של כלוב אילוף אנו רוצים לרכוש, על מנת שיתאים באופן ההולם ביותר את אופיו וגילו של הכלב שלנו. ישנם שני סוגים של כלובים – האחד כלוב אילוף רשת, הנוסף כלוב פלסטיק הנקרא גם כלוב הטסה. מבחינת גודל כלוב האילוף – חשוב תמיד לרכוש כלוב גדול יותר מגודלו של הכלב, על מנת לאפשר לו מקום מרווח ונוח לשהייה. גם אם הכלב הוא גור, יש לזכור שהוא גדל במהרה ולכן נרכוש את כלוב האילוף במידה המתאימה למחייה של כלב בוגר. מבחינת סוג הכלוב, אנו נוטים להמליץ על כלוב רשת, כיוון שהוא עמיד יותר לאורך זמן ובנוסף, אינו מגביל את שדה הראייה של הכלב כמו כלובי הפלסטיק. חשוב לזכור את אלמנט הנוחות והביטחון שכלוב האילוף צריך לקיים עבור הכלב, מעצם טבעו המושך אותו לכיוון מקומות מוגדרים, בסגנון המזכיר מאורה. כידוע, הכלב התפתח מהזאב, ועובדה זו ניבטת בהתנהגות היומיומית כאשר אנו רואים אותו נכנס למקומות מוגדרים ו"מגוננים" יותר, כמו מתחת לשולחן או מתחת למיטה.

 

מיקום כלוב האילוף ליצירת מקום מוגדר לתחושה בטוחה

בראש ובראשונה, לאחר שרכשנו את כלוב האילוף, עלינו למקם אותו במקום אסטרטגי בבית, שיכיל את הצרכים התחושתיים של הכלב. מה הכוונה? ובכן, כולנו יודעים שכלב היא חיה סוציאלית ולכן, חשוב לה מאוד להיות במקום מרכזי בבית, בו ההתרחשות היא יחסית רבה ומאפשרת צפייה במהלך האירועים. ברוב הפעמים הסלון הוא החדר המרכזי בבית, בו הכלב יכול להיות “מעודכן” בנכנסים וביוצאים ובהתנהלות השגרתית של יושבי הבית. כמובן שאנו לא מתכוונים שתציבו את כלוב האילוף במרכז הסלון מול הטלוויזיה, בכל זאת – זוהי אמורה להיות פינה שקטה ונעימה לכלבכם לשהות בה, אך עדיין בחדר שנחשב עיקרי בבית.

 

כיצד נעזור לכלב להתאקלם בכלוב האילוף?

לאחר שבחרנו ומיקמנו את כלוב האילוף בבית, מגיע השלב הבא – הכנסת הכלב לתוך הכלוב מרצון, בעדינות ובהדרגתיות. על מנת שכלוב האילוף יחשב למקום ה"בטוח" של הכלב, הוא כמובן צריך להכיר אותו בנועם, על ההתחלה. דבר ראשון – נשים שמיכה רכה מתחת לחלק המהווה את תחתית הכלוב. מדוע? על מנת למנוע רעשים קולניים כשהכלב נכנס ויוצא מהכלוב. בנוסף, נשים שמיכה רכה גם מעל התחתית, כדי ליצור מקום מרבץ נעים ומזמין. לאחר שהכנסנו את המצע, נפזר מעט אוכל או חטיפים קטנים עליו. כך אנו בעצם מזמינם את הכלב להיכנס מרצון אל כלוב האילוף ומייעדים את המקום כמקום של אוכל. כידוע, המקום הקבוע בו הכלב אוכל הוא המקום האישי שלו, עליו הוא שומר ומרגיש שייכות אליו. לכן, אם אנו מדברים על גור לצורך העניין, זוהי תהיה שיטה מצוינת גם לאלף לעשיית צרכים, כיוון שהכלב לעולם אינו עושה צרכיו במקום בו הוא אוכל. חשוב לפזר חטיפים בכלוב האילוף, גם בפעמים שאנו לא עומדים ממש לידו עם הכלב, וזאת על מנת שירצה להיכנס אליו גם בלי שאנו נהיה נוכחים בחדר. כמובן שעל מנת לחזק את ההתנהגות בה הכלב נכנס לכלוב האילוף מרצונו – ניתן להשתמש במילת חיזוק שתעודד אותו ותצ’פר אותו על ביצוע מוצלח.

לאחר שהכלב כבר נכנס אל הכלוב, כמובן שהוא עדיין בשלבי גישוש ולכן, ניתן לו הפתעות טעימות או בזריקה אל תוך הכלוב או דרך הסורגים מבחוץ וזאת כדי לשכנע אותו להישאר בתוך הכלוב ולחזק אותו כשהוא נמצא שם. ברגעי ההתחלה, כשכלבכם עוד מעט חושש או נלחץ משהייה בכלוב, הדלת כמובן נשארת פתוחה.

 

סגירת הדלת והתרחקות הדרגתית

לאחר שהכלב נשאר בתוך הכלוב כאשר הדלת פתוחה, זה הזמן להתחיל להתאמן על הישארותו עם דלת סגורה. נסגור את דלת כלוב האילוף ומיד ניתן חטיף טעים לכלב. לאחר מכן שוב נפתח את הדלת ונחזור על הפעולה מספר פעמים, כאשר ככל שמתקדמים נאריך את פער הזמן בין סגירה לפתיחה. חשוב מאוד להיות קשובים לכלב ולבחון אם הוא במצב רגוע במהלך התהליך. השלב הבא מאפשר לנו כבר להתרחק פיזית מכלוב האילוף, כשהכלב נמצא בתוכו נינוח ותחת בקרה. גם כאן נתרחק למקטעים קצובים וקצרים וכשנחזור תמיד נצ’פר אותו עם חטיף. השלב שיבוא לאחר מכן יאפשר לנו “להעלם” מזווית עינו של הכלב, עד שנוכל כבר לצאת מהבית לחלוטין, בזמן שהוא שוהה בכלוב כמקומו הבטוח והנעים.

 

זכרו – זהו תהליך הדרגתי שבסופו הכלב מקבל מקום בו יבחר להישאר מרצונו. לכן אין לעשות שימוש לרעה בכלוב האילוף, דוגמת להשאיר את הכלב בו למשך שעות רבות או כמקום אליו ישלח הכלב כעונש. היחס בין כלוב האילוף לבין הכלב חייב להימשך תמיד כחיובי ורצוי, בכל מצב.

 

אתם מוזמנים לבחור כלוב אילוף לכלב שלכם ממבחר כלובי האילוף שלנו שמחכה לכם בבראונפילד! למעבר לקטגוריית כלוב אילוף >>

 

 

 

 

 

no-lazy