קטגוריות

0 מוצרים
סה"כ:
המשך קניות
לקופה

איך לאלף כלב לשבת?

רוצה ללמוד כיצד לאלף את הכלב לשבת? במאמר הבא נסביר כיצד לעשות זאת בצורה נכונה ומהנה!
שאל אותנו על מוצר זה
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • משלוחים לכל הארץ 
  • זמן אספקה: עד 2 ימים 
  • אחריות:  
זמן אספקה: 2 ימים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי

חוות דעת על מוצר

מידע נוסף

הפקודה “שב” היא אחת מ-5 הפקודות הבסיסיות שעל כלב לדעת על מנת שתהיה לכם השליטה הבסיסית, שתסייע לכם בסיטואציות שונות בהן אתם נתקלים בחיי היומיום.

 

לפני שנתחיל ללמד את הכלב לשבת ישנם כמה דברים חשובים לעבודה רגועה ונכונה:

מקום  – בתרגולים הראשונים, נחפש מקום רגוע, רחב ידיים עם כמה שפחות הסחות דעת.

תגמול – חשוב להצטייד בטריגר מתגמל שאנו יודעים שכלבנו אוהב ולא מקבל ביום יום. יש כלבים שיעדיפו חטיף טעים ויש כאלה שצעצוע מסויים הוא כל עולמם.

טיול – חשוב לעשות טיול קצר לכלב לפני תחילת התרגול לפרוק לחצים ולהתפנות מצרכים.

מצב רוח – חשוב להגיע רגועים ולא לחוצים בזמן. הקדישו לכלבכם את מלוא תשומת הלב ואל תתעסקו בדברים אחרים בזמן לימוד הפקודה.

 

אז כיצד נלמד את הכלב לשבת?

בשלב הראשון, נעמוד מול הכלב כשהוא קשור ברצועה, נאחוז בה ביד שנוח לנו לתקן ולהכווין את הכלב וביד השניה נציג לכלב את הצ’ופר שלמענו הוא צריך לשבת וניתן לו לטעום קצת. אם בחרתם בחטיף, אפשר לקחת מעט ביד, לסגור אותה בצורת אגרוף כאשר החטיף בתוכה, לתת לכלב להריח את היד ואפילו לתגמל אותו פעם או פעמיים לפני שנקשה עליו. אם כלבכם מעדיף משחק, הציגו לו את הצעצוע שהוא עובד למענו בצורה מתלהבת, שחקו איתו מעט והכניסו את הצעצוע חזרה לפאוץ’ או למקום מסתור שתוכלו להוציא בקלות לתגמול.

 

עכשו כאשר הכלב כבר יודע שמצפה לו משהו שהוא אוהב, עימדו מולו עם הצ’ופר ביד סגורה והרימו אותה מעט מעל ראשו. לרוב, הכלב ירחרח את היד וינסה לפתוח אותה עם האף שלו או בעזרת גירוד עם הרגלים. לאחר כמה נסיונות, כשלא ויתרתם לו וידכם עדיין ממוקמת מעל לראשו של הכלב, הוא ימשיך וינסה לחפש את הדרך הנכונה ובמהלך תהליך זה ינסה גם לתיישב ולהבין איך לכל הרוחות והחתולים הוא משיג את הצ’ופר הטעים?? זו הסיטואציה שנרצה לחזק ולכן, ברגע שהכלב התיישב נתגמל אותו ונעודד אותו. (תגמול קולי לא פחות חשוב מצ’ופר).

 

בפעמים הראשונות לא נשתמש עדיין בפקודה “שב” אלא נעזור לו להבין שזו הפעולה הנדרשת על מנת לקבל מאיתנו את הצ’ופר. לגבי כלבים שלא התישבו וניסו ללא הרף לפתוח את היד או יצאו מריכוז, נעשה את אותה פעולה רק שנעזור להם. ניתן למשוך את הרצועה בעדינות כלפי מעלה לכיוון היד עם הצ’ופר וברגע שהכלב מרים את ראשו כלפי מעלה ומתעניין, יש להפעיל מעט לחץ על חלקו האחורי של הכלב ולעזור לו לשבת. כשזה קורה זיכרו מיד לצ’פר.

 

בשלב השני לאחר שהכלב מתיישב בכל פעם כאשר אנו מצייגים לו את הצ’ופר, נתחיל לשלב את הפקודה שב ורק לאחר מכן נתגמל. כלומר, נגיד את המילה שב עם יד ריקה מצ’ופר מעל ראשו של הכלב ורק לאחר שהכלב התיישב נוציא את הצ’ופר, עד שהכלב ילמד לעשות את הקישור שלפני התגמול נאמרת המילה שב!

לאחר מספר ימים של תרגול ניתן בהדרגה להוריד את כמות הצ’ופרים ולתגמל אחת לכמה תירגולים כאשר בשאר הפעמים נזכור לתגמל בצורה קולית: מילות עידוד, ליטופים או כל דבר שכלבכם אוהב.

 

בשלב השלישי, לאחר שהכלב מגיב בצורה חד משמעית לפקודה שב, נסו לתרגל את הפקודה בזמן הליכה עם הכלב, אזורים בעייתים שכלבכם פחד בהם בעבר, או בכל מקום שיש הסחות דעת. דבר זה יחזק את הפקודה שב בצורה מושלמת, יחזק את הקשר שלכם ויעזור לכלבכם להתמודד עם פחדים וחרדות.

no-lazy